اتاق خبر شرکت ساوا فیدار پاد

پربازدید ترین اخبار

Iran food + bev tec 2017

       «بیست و چهارمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع ...

IFAT EURASIA 2017

نمایشگاه فن آوری محیط زیست که در فوریه در استانبول برگزار می گردد .

هفتمین نمایشگاه بین المللی ...

هفتمین نمایشگاه بین المللی نمایشگاه نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته شهریور ماه سال 95

نمایشگاه فن آوری های تصفیه آب و ...

IWE Istanbul Water Expo IFM Istanbul Exhibition Center, Istanbul , Turkey .        01 - 03 Sep , ...

نانو ماسک فوق فیلتر ما را از ...

دانشمندان یک نانو ماسک قابل تنفس که می تواند ذرات فوق العاده کوچک، مانند ویروس ها و آلاینده های هوا را به راحتی فیلتر ...

فیلتر غشایی توسعه یافته برای تولید ...

تقریبا 780 میلیون نفر در سراسر جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند . به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO ) 3.4 میلیون ...

فیلتر غشایی توسعه یافته برای تولید آب پاک در سراسر جهان

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تقریبا 780 میلیون نفر در سراسر جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند . به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO ) 3.4 میلیون نفر از بیماری های مربوط به آب در هر سال می میرند.Jeremy Nussbaumer دانشجوی ETH هدف خود را برای پیدا کردن  راه حلی برای این مشکل قرار داد.  با گروهی از محققان تحت رهبری  Wendelin Stark ، رئیس مواد و ابزار کاربردی آزمایشگاهی ، که 23  سال را صرف تحقیق در مورد یک فیلتر غشایی و توسعه یک نمونه اولیه ان کرده است .

 خصیصه ای که باعث می شود فیلتر DrinkPure منحصر به فرد باشد این است که شما می توانید آن را  تقریبا به هر بطری های پلاستیکی پیچ کنید . این کار به  یک پمپ و یا یک مخزن نیاز ندارد، در واقع استفاده، از آن بسیار آسان است. دانش آموز ازآراگوا  توضیح می دهد که"شما به سادگی  فیلتر بر روی یک بطری حاوی آب آلوده قرار می دهید یا می پیچانید، سپس شما می توانید آن را مستقیما در دهان خود قرار داده و بنوشید." با وزنی کمتر از 100 گرم، DrinkPure  بطور قابل توجهی سبک تر از بسیاری دیگر فیلتر ها است  و فشار جریان  بسیار بالا است به گونه ای که  تنها با فشردن بطری  با دستان شما یک لیتر آب در یک دقیقه را تصفیه می کند. مزایای دیگر این است که ازران تر و راحت تر از اکثر فیلتر های مرسوم تولید می شود. این ویژگی ها را  Nussbaumerمی گویدکه تصفیه ایده الی را برای پروژه های در حال توسعه ایجاد می کند .

فیلتر سه مرحله ای  DrinkPure را یکی از قابل اطمینان ترین دستگاه های در حال حاضر در بازار می سازد. اول، یک پیش تصفیه از ذرات بزرگ مانند شن و ماسه و قطعات  را از مایع تصفیه می کند ؛ مرحله دوم شامل یک پودر کربن فعال که در درجه اول حذف بو نامطلوب و آلاینده های شیمیایی؛ قسمت سوم و مهم ترین بخش فیلتر یک غشاء پلیمری است که باکتری ها را حذف می کند. در واقع، این غشاء کار خود را قابل اطمینان تر از تقریبا هر فیلتر آب دیگر برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده  است انجام می دهد.

دو دانشجوی دکترا ETH این غشاء پلیمری را توسعه دادند  و آن را سه سال پیش به ثبت رساند. این بر مبنای یک فرآیند جدید تولید که پتانسیل بسیار زیادی را نشان می دهد می باشد. در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی دیگر از آن به بعد استفاده می شوند - به عنوان مثال، در روکش های غیر سمی در فضای باز - و استفاده از آن به عنوان یک جدا کننده  باتری نیز بررسی شده است.

اولین فیلتر ها به آفریقا در ژانویه آینده

به این منظور که تیم تحقیقاتی بتوانند فیلتر به اندازه کافی برای استفاده در کشورهای در حال توسعه تولید کنند ، آنها به حمایت مالی نیاز دارند. آنها  از درآمد حاصل برای خرید ابزار مورد نیاز برای تولید فیلتر استفاده می کنند ، Nussbaumer می گوید:" آنها انتظار دارند که اولین فیلتر را در ژانویه  2015  تکمیل؛ آنها را به حامیان پروژه و به آفریقا برای استفاده در مرحله آزمایش ارسال کنند.

ایده آل برای مسافران و گردشگران

این که آیا DrinkPure در فروشگاه های خرده فروشی در آینده در دسترس خواهد بو د قطعی نیست. در کنار مناسب بودن آن برای کمک به توسعه ، دستگاهی کامل و عالی برای مسافران و گردشگران است. " به سرعت آن را روی بطری  چرخانده و شما می توانید یک نوشیدنی بدون هیچ نگرانی  از هر برکه یا رودخانه ای تهیه کنید  .

Date: July 23, 2014

                                

Source: ETH Zürich

فوم بتن

پوکه معدنی تبریز

کفسابی

ثبت شرکت

ثبت برند