اتاق خبر شرکت ساوا فیدار پاد

پربازدید ترین اخبار

هفتمین نمایشگاه بین المللی ...

هفتمین نمایشگاه بین المللی نمایشگاه نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته شهریور ماه سال 95

مهندسان شیمی سیستم های تصفیه ای را ...

مهندسان شیمی در موسسه فناوری نیوجرسی (NJIT) سیستم تصفیه جدیدی را ابداع کردند که دانشمندان و مهندسان قادر به جداسازی و ...

اولتراسوند روشی برای تمیز کردن ...

کلمبوس، اوهایو - مهندسین در دانشگاه ایالتی اوهایو روشی را برای تمیز کردن فیلترهای سرامیکی پیشرفته با Ultrasound ابداع ...

نانومواد جدیدی می تواند پیشرفتی ...

محققان به موفقیتی دست یافتن که می تواند دستگاه های دیالیز جدید و تحول های بسیاری در ایمپلنتهای پزشکی  را ...

Iran Food + Bev Tec 2018. 29.06 - ...

    «بیست و پنجمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع ...

نانو ماسک فوق فیلتر ما را از ...

دانشمندان یک نانو ماسک قابل تنفس که می تواند ذرات فوق العاده کوچک، مانند ویروس ها و آلاینده های هوا را به راحتی فیلتر ...

حذف سم جیوه از روغن ماهی با حفظ اسیدهای چرب مفید امگا 3

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

امروزه بسیاری از مردم  از روغن ماهی به ترغیب از فوایدی بسیاری که در مطالعات پژشکی  از خود نشان داده اند از طریق مواد غذایی و یا مکمل ها مصرف می کنند .اگر چه خطراتی همچنین مرتبط با روغن های ماهی وجود دارد زیرا که ماهی هایی که از اسید های چرب امگا 3 زیادی برخوردار هستند مانند سالمون ،تن و قزل آلا که اغلب مواد سمی در آنها به دلیل موقیعت شان در زنجیره غذایی انباشته می شود.

در مواجهه با تقاضای جهانی برای روغن ماهی و  با محدودیت بیشتری در اتحادیه اروپا برای سموم در روغن ها، یک گروه از شرکت های نروژی و فرانسوی و محققان یک فرصت ویژه ای در بازار برای روشی مقرون به صرفه برای حذف اجزای مضر مشاهده کردند.

"با ارائه یک فرایند ارزان تر برای تصفیه روغن ماهی موجود،که باعث می شود که ما غذای سالمتری داشته باشیم " ، Bente Gilbu Tilset گفت ، هماهنگ کننده پروژه EUREKA E! 3198 RFO (پالایش روغن ماهی)، که برای SINTEF، بزرگترین سازمان تحقیقات مستقل نروژ کار می کند. روغن ماهی نیز راه ورود به غذاهای انسان را از طریق تغذیه ماهی پیدا می کند، او اضافه کرد.

یکی دیگر از نقش کلیدی برای پروژه RFO   که NovaSep Orelis  ان را شروع کرده بود ، یک شرکت فرانسوی که غشاهای سرامیکی صنعتی و ماژول  ها را تولید می کند.  تیم تصمیم گرفت برای تست اینکه آیا غشاهای سرامیکی - ورق های نازک از موادی که  مایع  ازآن اجازه  عبور می دهد - می تواند برای فیلتر روغن ماهی، حذف دیوکسین و PCB (پلیکلرو بیفنیلها، یک شکل از آلاینده های زیست محیطی) مورد استفاده قرار گیرند. "غشاهای سرامیکی سخت تر و در نتیجه با دوام ترهستند. آنها همچنین می توانند در برابر دماهای بالاتری مقاومت  کنند Tilset "گفت.

همکاران یک روش برای تصفیه روغن ماهی ایجاد و آزمایش کردند هم در آزمایشگاه و در سایت  که هزینه ها را تا 40 درصد در مقایسه با روش فیلتراسیون سنتی را کاهش دادند و  روش آنها در حال حاضر در محل Copalis در فرانسه استفاده می شود.

تیم با موفقیت روش خود را در نروژ به ثبت رساند و برای اختراع ثبت شده در پرو، شیلی و آرژانتین، تمام بازارهای بالقوه بزرگ برای روغن ماهی هستند به کار می برند.

شرکت کنندگان RFO روش مورد استفاده که واحدهای صنعتی مدولار را توسعه دهد  که می تواند توسط شرکت های کوچک استفاده شود، به این معنی روغن ماهی لازم نیست که به سایت های بزرگ منتقل شود، که هزینه های اضافی ایجاد کنند.

به منظور نشان دادن و توسعه بیشتر این روش در مقیاس بزرگ، تیم  کمک های مالی از دولت نروژی برای ساخت کارخانه جدید صنعتی در  این کشور که در آن روغن ماهی از دریای بالتیک  تصفیه خواهند شد به طور موفقیت امیزی خواستار شدند.

Date: April 14, 2009

Source: Eureka

 

فوم بتن

پوکه معدنی تبریز

کفسابی

ثبت شرکت

ثبت برند