اتاق خبر شرکت ساوا فیدار پاد

پربازدید ترین اخبار

ممبران های سرامیکی خاصی می توانند ...

ممکن است یک روز قادر شویم که HIV  را از خون انسان جدا وجان میلیون ها انسان را نجات دهیم ، که این به لطف یک ...

نمایشگاه فن آوری های تصفیه آب و ...

IWE Istanbul Water Expo IFM Istanbul Exhibition Center, Istanbul , Turkey .        01 - 03 Sep , ...

دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت آب و ...

دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران 4 الی 7 مهر ماه 1395

نانومواد جدیدی می تواند پیشرفتی ...

محققان به موفقیتی دست یافتن که می تواند دستگاه های دیالیز جدید و تحول های بسیاری در ایمپلنتهای پزشکی  را ...

اولتراسوند روشی برای تمیز کردن ...

کلمبوس، اوهایو - مهندسین در دانشگاه ایالتی اوهایو روشی را برای تمیز کردن فیلترهای سرامیکی پیشرفته با Ultrasound ابداع ...

Iran food + bev tec 2017

       «بیست و چهارمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع ...

نانو ماسک فوق فیلتر ما را از قاتلان نامرئی محافظت می کند

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

دانشمندان یک نانو ماسک قابل تنفس که می تواند ذرات فوق العاده کوچک، مانند ویروس ها و آلاینده های هوا را به راحتی فیلتر کنند را اختراع کرده اند.

ماسک جدید ، توسط پروفسور والاس لئونگ از دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ توسعه یافته است، که از لایه های متعدد از انواع مختلف نانوالیاف ها، که نانو ذرات  را فیلتر می کنند ساخته شده است.

لایه بندی نانوالیاف ها یک بستر بزرگی  را برای افزایش حرکت طبیعی ذرات و حائل شدن شان  توسط الیاف ها را فراهم می کند. همچنین این امکان را می دهد تا کاربران به راحتی هوا که آزادانه از طریق لایه های متعدد بدون محدودیتی  جریان دارد را تنفس کنند .

ماسک های رایج از میکرو الیاف ها ساخته شده اند که نمی تواند به طور موثر نانوذرات مانند ویروس آنفولانزا A  یا از آسیب های جدی تری مانند ویروس های MERS و سارس ، که می تواند منجر به عفونت های جدی، بیماری و حتی مرگ شود را فیلتر کنند. بسیاری از کشورهای آسیایی نیز با ذرات موجود در هوا از آلودگی  ها و آتش سوزی های جنگل مواجه هستند ، که بسیار کوچکند که بتوان  با ماسک های میکرو  مرسوم  فیلتر شوند .

انواع مختلف نانوالیاف ها را می توان در برخی از لایه های ماسک مورد استفاده قرار گیرند که  کاربردهای بسیاری را فراهم می کنند. به عنوان مثال، ترکیب یک لایه از دی اکسید تیتانیوم و سایر نانوالیاف کامپوزیتی نیمه هادی در ماسک  که گازهای آلاینده  مانند اکسید نیتروژن، زمانی که الیاف در معرض نور مرئی هستند به مواد بی ضرر تبدیل می کند  ، حتی در شرایط نور اتاق. همچنین، ترکیب نانوالیاف کیتوزان در ماسک می تواند عملکرد ضد باکتری را داشته باشد برای مثال وقتی که الیاف از عرق خیس شده .


دکتر لئونگ همچنین فیلتر نانوالیاف را  مطابق برای کاربرد درسیستم های تهویه کابین هواپیما و خودرو قرار داده است. هر دو نانو ماسک و فیلتر تهویه کابین در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده، یک مدال طلا در سال 2014 از نمایشگاه بین المللی  اختراعات ژنو و یک جایزه شایستگی ویژه از وزارت ملی آموزش و پرورش دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی

آنفلوانزای A، ویروس ها سارس و MERS در اندازه تقریبا" 80-140 نانومتر قطر دارند. ذرات بسیار ریز معلق در هوا ناشی از احتراق و در محدوده در اندازه 10 تا 100 نانومتر هستند. هنگامی که این ذرات را تجمع یافته، آنها به صورت ذرات بزرگتر چندصد نانومتر در اندازه و منعکس کننده نور مرئی هستند. این چیزی است که ما ان رابه عنوان "مه دود." می شناسیم در مقایسه، قطر یک تار موی انسان حدود 100 میکرون و یا 100.000 نانومتر است.

Date :June 6, 2016

Source: The Hong Kong Polytechnic University

فوم بتن

پوکه معدنی تبریز

کفسابی

ثبت شرکت

ثبت برند