اتاق خبر شرکت ساوا فیدار پاد

پربازدید ترین اخبار

حذف سم جیوه از روغن ماهی با حفظ ...

امروزه بسیاری از مردم  از روغن ماهی به ترغیب از فوایدی بسیاری که در مطالعات پژشکی  از خود نشان داده اند از ...

IFAT EURASIA 2017

نمایشگاه فن آوری محیط زیست که در فوریه در استانبول برگزار می گردد .

نانومواد جدیدی می تواند پیشرفتی ...

محققان به موفقیتی دست یافتن که می تواند دستگاه های دیالیز جدید و تحول های بسیاری در ایمپلنتهای پزشکی  را ...

Iran food + bev tec 2017

       «بیست و چهارمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع ...

فیلتر غشایی توسعه یافته برای تولید ...

تقریبا 780 میلیون نفر در سراسر جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند . به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO ) 3.4 میلیون ...

مهندسان شیمی سیستم های تصفیه ای را ...

مهندسان شیمی در موسسه فناوری نیوجرسی (NJIT) سیستم تصفیه جدیدی را ابداع کردند که دانشمندان و مهندسان قادر به جداسازی و ...

نانومواد جدیدی می تواند پیشرفتی برای دستگاه های پزشکی قابل کاشت باشد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

محققان به موفقیتی دست یافتن که می تواند دستگاه های دیالیز جدید و تحول های بسیاری در ایمپلنتهای پزشکی  را  منجر شود. محققان دریافته اند که خواص منحصر به فرد از یک ماده جدید می تواند برای ایجاد دستگاه های جدید  مورد استفاده قرار بگیرد که می توانند در بدن انسان کاشته شوند، از جمله سنسورهای قند خون برای بیماران دیابتی و غشاء های مصنوعی همو-دیالیز  که می تواند ناخالصی ها را از خون  بزداید.

 

محققان از مدت ها به دنبال توسعه دستگاه های پزشکی که می توانند در  بدن بیماران به منظور کابردهای مختلف کاشته شود بودند ، مانند کنترل سطح گلوکز در بیماران دیابتی . با این حال، موادهای موجود  مشکلات قابل توجهی را نشان می دهند. به عنوان مثال، دستگاه ها نیاز دارند که از موادی تشکیل شوند که مانع از تجمع پروتئین های  بدن بر روی سنسور ها شوند  که مانعی  برای عملکرد  صحیح ان ها می باشند. و هر دستگاه کاشته شده در بدن نیز نیاز به ممانعت از تحریک یک واکنش التهابی از بدن  می باشند که  دیواره  بدن باعث خاموش کردن دستگاه یا نپذیرفتن آن به طور کامل می شود.

در حال حاضر یک مطالعه جدید نشان می دهد که غشاهای سرامیکی نانو متخلخل برای حل این مسائل ممکن است استفاده  شود دکتر راجر نارایان - استادیاربخش مشترک مهندسی زیست پزشکی از ایالت NC و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل - این تحقیقات  را بررسی می کند می گوید که از غشاهای نانو متخلخل می تواند برای "ایجاد یک رابط بین بافت های انسانی و دستگاه های پزشکی که عاری از تجمع پروتئین ها هستند بشوند.

تحقیقات جدید، در یک مورد خاص از مواد زیست پزشکی منتشر شده است، اولین مطالعه جامع از خواص بیولوژیکی و فیزیکی غشاءها  می باشد. این مطالعه نشان می دهد که بدن انسان غشاهای سرامیکی نانو متخلخل  را رد نمی کند. نارایان اضافه می کند که این می تواند یک پیشرفت اساسی برای توسعه غشاهای دیالیز کلیه ها و دیگر دستگاه های پزشکی  باشد که این پیشرفت مشکل سازگاری ضعیف با بافت های انسانی را برطرف کرده است.

Date: November 12, 2008

Source: North Carolina State University

 

فوم بتن

پوکه معدنی تبریز

کفسابی

ثبت شرکت

ثبت برند