اتاق خبر شرکت ساوا فیدار پاد

پربازدید ترین اخبار

Iran food + bev tec 2017

       «بیست و چهارمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع ...

فیلتر غشایی توسعه یافته برای تولید ...

تقریبا 780 میلیون نفر در سراسر جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند . به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO ) 3.4 میلیون ...

دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت آب و ...

دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران 4 الی 7 مهر ماه 1395

نمایشگاه فن آوری های تصفیه آب و ...

IWE Istanbul Water Expo IFM Istanbul Exhibition Center, Istanbul , Turkey .        01 - 03 Sep , ...

هفتمین نمایشگاه بین المللی ...

هفتمین نمایشگاه بین المللی نمایشگاه نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته شهریور ماه سال 95

ممبران های سرامیکی خاصی می توانند ...

ممکن است یک روز قادر شویم که HIV  را از خون انسان جدا وجان میلیون ها انسان را نجات دهیم ، که این به لطف یک ...

ممبران های سرامیکی خاصی می توانند ویروس ها را از خون جدا کنند

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ممکن است یک روز قادر شویم که HIV  را از خون انسان جدا وجان میلیون ها انسان را نجات دهیم ، که این به لطف یک ابداع  که اولین بار در جهان توسط دانشمندان تکنولوژی دانشگاه کوینزلند انجام شده است می باشد .دانشمندان دانشگاه کویزلند با  ارتقا غشاهای سرامیکی که به طور  ویژه ای برای نانوفیلتراسیون طراحی شده و همچنین انها بسیار پیشرفته هستند و این توانایی دارند که ویروس ها را از اب و هوا و خون حذف کنند.

پروفسور Hauiyong Zhu  از دانشکده علوم شیمی و فیزیک دانشگاه کوزیلند که توسعه این ممبران ها  نیز به عنوان نانو مش  شناخته می شوند را رهبری می کند ، گفت تحقیقات اولیه آن  ها در از بین بردن ویروس ها از آب، موفق بوده است.

نانو فیلتراسیون عمل جداسازی اجزای بسیار ریز با استفاده از یک فیلتر با منافذ بسیار کوچک را انجام می دهد.

دکتر زو گفت: " اگر ما بتوانیم ترکیبات را از مایعات و ویروس ها  را از اب حذف کنیم و پس این امکان وجود خواهد داشت که HIV را از خون حذف کنیم.

دکتر زو گفت غشاهای سرامیکی فعلی قادر به عبور شار فیلتراسیون بالا یا جریان نبوده، که در همان زمان به طور موثر بتواند ذرات ناخواسته و یا ویروس ها را فیلتر کنند.او گفت: اغلب عیوب دیگر از غشاء های  فعلی  تشکیل پین حفره ها و ترک  در طول فرآیند ساخت  بود   ، که باعث هدر  رفت ممبران ها می شد. این را در نظر داشته باشیم که ما تغییرات اساسی در بافت غشاء ایجاد کردیم به دلیل اینکه  بافت غشاء در بهره وری جداسازی از مواد نقش بسیار مهمی را ایفا می کند."این از نظر علمی ثابت شده است که یک ساختار مش کارآمد ترین شکل فیلتراسیون است و ما اولین گروه هستیم که به طور  موفقیت  امیزی ساخت چنین ساختاری را در مقیاس نانومتری با الیاف سرامیکی انجام داده ایم.این تغییر نرخ  جریان  عبوری از ممبران ها را  در مقایسه با غشاهای سرامیکی رایج را  حداقل ده بار افزایش داده است ، با حفظ بهره وری از تصرف بیش از 96 درصد از ذرات ناخواسته. "

دکتر زو گفت که ممبران ها که توسط QUT ثبت شده است ،  فقط به تصفیه خون محدود نمی شود و همچنین می تواند برای فیلتر کردن آب و هوا مورد استفاده قرار گیرد.

"برای مثال این تکنولوژی می تواند برای فیلتر ویروس های موجود در هوا سندرم شدید تنفسی (SARS) و ویروس آنفولانزای مرغی ، که هر دو در حال حاضر یک دغدغه عمده  برای جامعه بین المللی محسوب می شوند استفاده شود . "

او گفت: به این دلیل که غشاء با نفوذ  شار و یا جریان بالا طراحی شده است ، آن را نیز می توان برای تصفیه آب به کار برد، و همچنین در داروسازی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی دیگر از مزایای این فن آوری است که نانوالیاف ها آلومینا و تیتانیا از ترکیبات تولیدی که به وفور  در استرالیا وجود دارد ساخته شده است.

"تیتانیا ترکیب یافت شده در شن و ماسه ساحل و آلومینا یک محصول میانی از جنس آلومینیوم است که سومین عنصر فراوان در پوسته زمین است.

 

Date: February 28, 2007

Source: Queensland University of Technology

فوم بتن

پوکه معدنی تبریز

کفسابی

ثبت شرکت

ثبت برند